Skip to main content

رتبه های برتر کنکور در سال اخیر چگونه بودند؟

با انتشار لیست نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۷، چیزی که بیشتر از همه برای گلستانی ها احساس شد جای خالی نخبگان این استان است. اما بررسی دقیقتر رتبه های بعدی نشان می دهد چهره های بسیاری در کنکور امسال، از گلستان موفق شدند در این رقابت تنگاتنگ خود را به بالای جدول نتایج نزدیک کنند.

بسیاری از این چهره ها ساکن مناطق محروم گلستان بودند و مصاحبه با رتبه های برتر کنکور 98 حتی از امکانات آموزشی هم بهره زیادی نبرده اند. «ریحانه سعیدی» ساکن روستای «تمر قره قوزی» از توابع شهرستان کلاله یکی از این چهره هاست. او در کنکور ۹۷، توانست رتبه ۱۴ علوم انسانی را در منطقه سه به دست آورد.

این دختر ترکمن، دانش‌آموز دبیرستان عشایری «قدسیه» کلاله است و نشان داد که اگر دانش‌آموزی هدف و برنامه داشته باشد حتی اگر در دور افتاده‌ترین مکان‌ها و حداقلِ امکانات زندگی کند «موفقیت» دور از دسترس نیست.

وی که اکنون یک الگوی موفق برای دانش آموزانی با شرایط خودش است، در خانواده پرجمعیت زندگی می‌کند و ۶ خواهر دارد؛ پدر وی کارگر و مادرش خانه‌دار بوده و یکی از خواهران در رشته «مهندسی کامپیوتر» دانشگاه بجنورد مشغول به تحصیل است.
ریحانه علی‌رغم سختی‌های زندگی توانست رتبه ۱۴ در رشته علوم انسانی را کسب کند به همین منظور خبرگزاری مهر گفتگویی را با وی ترتیب داده است که در ذیل خواهد آمد:

*خانواده چه اندازه در موفقیت شما نقش داشتند؟
خانواده‌ام در دوران تحصیل به من کمک زیادی کردند حتماً لازم نیست که آن‌ها کمک تحصیلی و درسی به دانش‌آموز کنند همین که فرد احساس کند خانواده‌اش با او همراه هستند و حمایتش می‌کنند برای یک دانش‌آموز کافی است.
رتبه تک رقمی کنکور انسانی سال ۹۷ ادامه داد: تصمیم خودم را گرفته ام که در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران درس بخوانم.
وی با اشاره به اینکه در هیچ کلاس آموزشی شرکت نکرده ام، گفت: فقط در کلاس هایی که مدرسه برایمان برگزار می کرد شرکت کرده ام و هیچگاه مشاور تحصیلی نداشته ام.

زاهدی کیا در ادامه افزود: با برنامه ریزی روی بودجه بندی که در آزمون های مراکز آموزشی ارائه می شد درس خواندم و با شرکت در آزمون خودم را محک میزدم.
رتبه دوم کنکور رشته انسانی با بیان این که سطح کنکور امسال نسبت به سال های پیش بالاتر بود، گفت: سوالات درس اقتصاد و دروس عمومی بسیار سخت و سوالات جدیدتر بود.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان،کارنامه رتبه های برتر کنکور 98 رشید قربانی با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، نیما جواهری دانش آموز دبیرستان نمونه دولتی شهید صیاد شیرازی شهرستان کامیاران با کسب رتبه هشتم کنکور سراسری در رشته علوم انسانی برای استان کردستان افتخار آفرین شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۱۶ دانش آموز استان کردستان در کنکور سراسری دانشگاه شرکت کرده اند، عنوان کرد: نیما جواهری دانش آموز کامیارانی با درخشش توانست با کسب رتبه هشتم رشته علوم انسانی در جمع ۱۰ نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به نیما جواهری، خانواده وی، جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان، مدیریت آموزش و پرورش کامیاران، عوامل اجرایی و معلمان تلاشگر دبیرستان نمونه دولتی شهید صیاد شیرازی، بیان کرد: گزارش کامل موفقیت های دانش آموزان استان در کنکور سراسری و کارنامه رتبه های برتر کنکور تجربی 98 متعاقباً بعد از اعلام سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد. 

Comments

Popular posts from this blog

تجربیات برخی از رتبه های برتر در ماه های پایانی

امید چهره گشا رتبه 5 کنکور ریاضی 93 در دوران جمع­بندی با برنامه مشاورم پیش رفتم و چون می­خواستم کنکورهای داخل و خارج از کشور بیشتری بزنم. به جای کنکورهای سال 87 از کنکورهای سال 84 شروع کردم. کنکورهای سال­های دورتر که آسان­تر بود؛ را هر روز و کنکورهای سال­های اخیر را به صورت یک روز در میان زدم. به این صورت که صبح­ها کنکور می­دادم و عصر همان روز آن را بررسی کرده و نکته هایش را در یک برگه A4 یادداشت می­کردم تا 3 روز مانده به کنکور دوره­ شان کنم. صبح تا ظهر روز قبل از کنکور هم تاریخ ادبیات، درآمدها و لغات ادبیات راخواندم. بعداز کمی استراحت، فوتبال دیدم و بعد برای کنکور فردا آماده شدم. پدر و مادرها باید بدانند هر دانش آموز به اندازه کافی به فکر درس و کنکور هست و خودش آن قدر استرس و هیجان دارد که گاهی واقعا دلش نمی­خواهد درس بخواند، می­خواهد پای تلویزیون بنشیند و دوست ندارد از پدر و مادرش بشنود که ((چرا اینجایی؟ چرا نمی روی درست را بخوانی؟ چون اذیت می شود و با خودش می گوید این همه درس می خوانم یک روز هم نمی شود استراحت کنم؟الان دلم درس نمی خواهد» پس والدین بهتر است با دانش آموز

نخستین المیپاد آنلاین دانش آموزان !

به گزارش  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، نخستین المپیاد آنلاین مهارتی شاخه کاردانش کشور روز یکشنبه با حضور علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در هنرستان شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج آغاز شد. این المپیاد در ۲ مرحله مقدماتی و نهایی کشوری برنامه ریزی شده و در این آزمون هنرجویان در سه رشته طلا و جواهرات، برق ساختمان و تعمیر تراکتور با یکدیگر می‌کنند. به گفته کرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در این مرحله ارزشیابی بر اساس مانیتور برخط فیلم‌های ارسالی، توسط تیم داوری ستادی و به صورت متمرکز در استان البرز انجام می‌شود.  لینک کلاس های آنلاین - پی سی کنکور در این المپیاد 123 هنرآموز از ۲۸ استان کشور در قالب تیم‌های سه نفره به صورت الکترونیکی شرکت کرده‌اند. کرمی عنوان کرد: «۷۱ کارشناس، داوری این المپیاد را در مراکز استان‌ها برعهده دارند و 10 داور نیز از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع، برای مانیتورینگ و ارزیابی شرکت کننده‌های سراسر کشور در هنرستان کاردانش شهید چمران کرج به عنوان مرکز اصلی داو